על מידע לגבי הארוע הבא במרכז תבוא הודעה בקרוב

מבוא כללי | חקר הרגש בעולם | מחקרים מתנהליםתחומי עניין של חוקרי המרכז

חקר הרגש בעולם

גופי מחקר מרכזיים בחקר הרגש

האגודה הבינלאומית לחקר רגש

אגודת חוקרי הרגש בעולם הכוללת את מיטב החוקרים ממגוון תחומים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה והתנהגות ארגונית. האגודה מתכנסת אחת לשנתיים לכנס בינלאומי ומוציאה לאור כתב עת בשם Emotion Review. החברות באגודה היא על בסיס פרסום בתחום והמלצת חברים קיימים.

The International Society of Research on Emotion (ISRE)

 

המאגד הבינלאומי לחקר בין תרבותי של ריגוש

רשת בינלאומית של חוקרים ששמה לה למטרה לעודד מחקר בין תרבותי של רגש המבוסס על תיאורית רכיבי הרגש (componential emotion theory) . אחד הפרויקטים המרכזיים של רשת זו היא בנייה של "אטלס של מילות רגש" המבוסס על רכיבי המשמעות של מילות רגש בתרבויות (שפות) שונות. פרויקט זה קרוי GRID. המרכז הבינתחומי לחקר רגשות שותף בלעדי למחקר בתרומה לחקר מרכיבי המשמעות של מילות רגש בעברית.

The International Consortium for Cross-Cultural Research on Affect

המרכז לחקר הרגש והקשב

מרכז המאגד מספר מעבדות מחקר ברחבי העולם והמנוהלות ע"י חוקרים מובילים בתחום. מעבדות אלה מתמקדות בחקר ההתנהגות והפיסיולוגיה של הרגש האנושי תוך דגש על החשיבות של רגש בהנעה כפי שזה בא לידי ביטוי בתהליכי קשב ותיעול של תגובות.

NIMH Center for the Study of Emotion & Attention

 

המעבדה לרגש ותרבות

אוניברסיטת סטנפורד -  מעבדה שמתמקדת במחקר משווה בין תרבויות של רגש וריגוש תוך שימוש במגוון רחב של שיטות מחקר ומתוך מטרה לקדם הבנה של השפעות התרבות על ריגוש הן לטובת קידום המדע מבתחום והן לצרכים קליניים יישומיים.

Culture and Emotion Lab - Stanford University

המעבדה לבריאות, רגש והתנהגות – אוניברסיטת ייל

מעבדה המנוהלת ע"י פרופ' פיטר סאלווי (ידיד כבוד של המרכז ושותף למחקרים עם חוקרי המרכז) שהוא אחד מחוקרי הרגש הבכירים בעולם וההוגה של מושג האינטליגנציה הרגשית. המעבדה שמה לעצמה למטרה לתרגם את מדע הפסיכולוגיה ליישום תוך התמקדות בכישורים ויכולות רגשיות, קוגניציות בהקשר הבריאות והתנהגות בריאות כפי שאלה קשורים במניעה של חולי.

Health, Emotion and Behavior Laboratory - Yale University

בלוג חקר הרגש של ארויד קאפאס

בלוג העוסק בהיבטים השונים של חקר הרגש והכולל מידע עדכני הנוגע לחקר הרגש בעולם כולל מידע על כתבי עת בנושא, חוקרים בולטים בעולם ודיונים הנוגעים לחקר הרגש. הבלוג מנוהל ע"י פרופ' ארויד קאפאס (ידיד כבוד של המרכז) שהוא חוקר רגש מוביל מאוניברסיטת ברמן בגרמניה.

Arvid Kappas Emotion Research

המעבדה לפסיכולוגיה חברתית - פיסיולוגית

מעבדה לחקר היבטים פיסיולוגיים חברתיים של רגשות. המעבדה מנוהלת ע"י פרופ' אורסולה הס (ידידת כבוד של המרכז ושותפה למחקרים רבים עם חוקרי המרכז) שהיא חוקרת מובילה בתחום.

Social Psychophysiology Laboratory

 

 

 

 

 

 
המרכז הבינתחומי לחקר רגשות | טלפון:04-8288497 פקס:04-8249194 | emocntr@research.haifa.ac.il