על מידע לגבי הארוע הבא במרכז תבוא הודעה בקרוב
הפסיכולוגיה של כשלים והפקת לקחים

כללי

כשלים ארגוניים לעיתים קרובות גורמים לנזקים בנפש וברכוש ולכן ארגונים רבים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים למניעת כשלים. בעוד כל ארגון חשוף לכשלים, ישנה שונות רבה בין ארגונים שונים ביחס לשכיחות הכשלים וחומרתם. את עיקר ההבדל הזה בין ארגונים שונים בנוגע לשכיחות הכשלים וחומרתם ניתן ליחס למנגנונים שבנה הארגון על מנת למנוע כשלים. בניה של מנגנונים למניעת כשלים וצמצום השלכותיהם דורשת הבנה של הגורמים לכשלים כמו גם הבנה של החסמים העומדים בדרך להבנה זו. מטרת הסדנא היא להבין את הפסיכולוגיה של כשלים החל מגורמים לכשלים, המשך במחסומים למיפוי של נקודות כשל וכלה בתהליכים של תחקור של כשלים. הסדנא כוללת הרצאות על הפסיכולוגיה של מצבי כשל, תגובות רגשיות לכישלון והשלכות של תגובות אלה על היחיד וסביבתו, פסיכולוגיה של תחקור וגילוי שקרים, תרגילים וסימולציות. ישנה אפשרות לאבחון ארגוני מקדים לשם תפירת הסדנא בהתאם לצרכי הגוף המזמין.

 

נושאי הסדנא:

פסיכולוגיה של כישלון - גורמים והשלכות

תהליכי הפקת לקחים - תיחקור, זיהוי שקר, בנייה של מנגנוני בקרה ופיקוח, תרגול מענה

הפסיכולוגיה של אזעקות שווא - בלמים לסימני כשל פוטנציאליים

ניתוחי אירועים

קהל יעד:

מנהלים

מהנדסי בטיחות

קציני אבטחה

קציני צבא ואנשי ביטחון

 
המרכז הבינתחומי לחקר רגשות | טלפון:04-8288497 פקס:04-8249194 | emocntr@research.haifa.ac.il